2/18/11

Drive, Speeding & Flip

Salam...

Kejadian kemalangan ini berlaku betul-betul depan mata aku...nasib baik aku tak kene sapu sekali. Alhamdulillah.

Kereta yang dipandu dlm kelajuan 60-75km/j meluncur laju melalui selekoh ke Jalan Tasek Utara.

Seingat aku kereta tersebut brand Peugeot..bg sesiapa yang tanya no.plate dia aper? haha...aku x tgk pon....duduk sebuk membantu diorang.

Soalan pertama sampai kat tepi kereta tu : Ada yang tersepit? aku dgr org menjerit sakit

Pastu aku tanya ada berapa org? 3 org..

OMG, setelah aku buang besi2 berhampiran pintu kereta, ada brader tolong bukakan pintu belakang dan melihat 2 orang budak perempuan. Pemandu masih berada di kerusi nya. Brader sorang ni cekap meluruskan tempat duduk pemandu (posisi kerusi baring) dan nampaklah seorang tertindih.

Mula-mula keluarkan kakaknya dahulu...menjerit. tangan maybe patah or terseliuh...but takda darah. Pastu keluarkan adiknya pula dan akhir sekali pemandu...nampaknya pemandu ngn adiknya tak ada apa2...boleh bergerak dgn biasa (maybe pakai seat belt).

brader 2 orang tadi angkat kakak tu dan letak di bahu jalan. tak lama kemudian polis bantuan sampai dan membantu mengawasi lalu lintas.

10min kemudian pihak RELA dtg dan isteri pemandu juga sampai sekali...aku tgk mereka menangis...terkejut...

tapi anak diorang masih dlm keadaan sedar dan ok.

gambar-gambar kejadian aku sertakan di bawah.

Sekian...:)


Keadaan tempat kejadian

Pemandu Masih Berada di dalam kenderaan

Pasukan RELA dtg membantu

Gambar budak (kakak yang telantar kesakitan) tgh dibantu oleh pihak RELA


p/s: best dpt bantu org...yey

0 comments:

Post a Comment